Wij zijn een Michaela Concept School
Ons team weet wat de kinderen uit onze wijk nodig hebben: duidelijkheid, structuur en leerkrachten die in hen geloven. Juist daarom is Kindcentrum Universum aan een bijzonder traject begonnen: werken volgens het Michaela concept, vernoemd naar een bijzondere en uiterst succesvolle school in Londen.
Wij zijn een Michaela Concept School
Ons team weet wat de kinderen uit onze wijk nodig hebben: duidelijkheid, structuur en leerkrachten die in hen geloven. Juist daarom is Kindcentrum Universum aan een bijzonder traject begonnen: werken volgens het Michaela concept, vernoemd naar een bijzondere en uiterst succesvolle school in Londen.
Michaela
Oprichtster Katharina Birbalsingh en haar team in Londen wilden gelijke kansen realiseren voor alle kinderen, ondanks complexe thuissituaties, probleemwijken en daarmee samenhangende gedragsproblematiek. Op die school heerst een duidelijke discipline: de kinderen weten wat er van hen wordt verwacht qua gedrag en inzet. Wie hard werkt wordt beloond met kennis en kennis biedt kansen. Met de invoering van het Michaela concept is dat precies wat onze school wil bereiken.
Gelijke kansen voor ieder kind om op te groeien tot volwaardige deelnemers aan de maatschappij.
Gelijke kansen voor ieder kind om op te groeien tot volwaardige deelnemers aan de maatschappij.
Hoge verwachtingen van alle kinderen
Op ons Kindcentrum wordt een strak, transparant en duidelijk gedragsbeleid gehanteerd met herkenbare structuren en routines. Vanaf het moment dat de leerlingen onze school binnenlopen totdat ze weer naar huis gaan hebben wij hoge verwachtingen van gedrag en leren van al onze kinderen!Deze verwachtingen gaan over het leren en over hoe een leerling zich gedraagt in het gebouw, tijdens de les, tegenover de leerkracht, tegenover een medeleerling en tijdens de lunch.
Elke leerling krijgt de kans om gewenst gedrag te oefenen en wordt door middel van feedback geholpen. Indien er ongewenst gedrag blijft hanteren wij een duidelijk systeem waarbij de leerling precies weet wat de consequenties zijn. Deze consequenties komen nooit als een verrassing en de leerling krijgt de kans om het gewenste gedrag extra te oefenen. Een leerling krijgt hierdoor de keus om zelf aan het stuur van zijn of haar gedrag te zitten.